CSERÉLHETŐ AZ AKKUMULÁTOR?
Igen, az alsó csőben lévő integrált akkumulátor kiszerelés céljából az alsó konzolon keresztül eltávolítható. Ehhez speciális eszközre van szüksége egy kerékpár kereskedőtől. A töltéshez nem szükséges (és nem ajánlott) kiszerelni az akkumulátort.
KIVEHETŐ AZ AKKUMULÁTOR A TÖLTÉSHEZ?
Nem. A cél egy olyan könnyű e-bike megalkotása volt, ahol kívülről nem látszik, hogy a bicikli elektromos rásegítéses. Az akkumulátor kivételét lehetővé tévő nyitó mechanizmusok jelentősen rontották volna ezt az összhatást.
HOL TÖRTÉNIK A MY ESEL E-BRINGA TÖLTÉSE?
Modelttől függően a következőképpen tölthetőek a biciklik:
Az összes E-Cross és E-tour modell töltőaljzattal rendelkezik az alsó konzol alatt, ahova a mellékelt töltő könnyedén csatlakoztatható. Ez felerősíti a My Esel modellek kecses megjelenését és szinte láthatatlanná teszi az elektromos meghajtást! Itt gyakran felmerül a nedvesség és szennyeződés okozta problémákra vonatkozó kérdés: nos, a dugaszolás és a töltés nagyon jól működik a gyakorlatban. A gumiburkolat és tömítés további biztonságot nyújt, ezért eddig nem fordult elő egyetlen ilyen probléma sem.
Az E-Elegance modell az alsó konzol feletti oldalon tölthető. Ez nagyobb kényelmet biztosít és kissé könnyebben csatlakoztatható.
Az E-Mountainbike kivehető "félig integrált akkumulátorral" rendelkezik. Ezt fel lehet tölteni a kerékpáron vagy külön. A töltőaljzat az akkumulátor oldalán található.
MEDDIG TART AZ E-ESEL FELTÖLTÉSE?
80% töltöttség 1 óra alatt elérhető, 100%-ra kb 3,5 óra alatt tölt föl.
MIÉRT FEJLESZTETTEK SAJÁT HÁTSÓ AGYMEGHAJÁSÚ MOTORT ÉS NEM KÖZÉPMOTORT HASZNÁLNAK ENNÉL A MODELLNÉL?
Számunkra a következő tulajdonságok voltak döntőek a hátsó kerékagy-meghajtás kiválasztásában:
UPEA hajtásunk lényegesen könnyebb, mint egy hasonló középmotor. Ez az oka annak, hogy e-kerékpárunk teljes tömege csak 19 kg, nagy hatótávolság mellett.
Az agymeghajtás mechanikailag sokkal egyszerűbb. Ez azt is jelenti, hogy sokkal kisebb a meghibásodás lehetősége.
A szabadonfutás és a hatékonyság is jobb, mint a középmotoros elektromos kerékpároknál.
Rendszerünk lehetővé teszi, hogy az e-bike meghajtás szinte láthatatlan legyen.
Meghajtónk az egyik legcsendesebb a piacon, ugyanakkor a 60 Nm-es nyomatékkal az UPEA szuper dinamikát kínál és jobban gyorsul, mint a legtöbb középre szerelt motor.
Osztrákok fejlesztették osztrákoknak. A My Esel UPEA meghajtóval nincs túlmelegedés vagy kikapcsolás!
HOL TUDOM A MY ESEL BRINGÁMAT SZERVIZELTETNI?
A biciklik a legjobb minőségű anyagok és alkatrészek felhasználásval készültek, amelyeket bármely kerékpár szerelő szervizelhet.
BE LETTEK VIZSGÁLVA A MY ESEL KERÉKPÁROK?
A My Esel GmbH rendkívül nagy hangsúlyt fektet a minőségre, ezért természetesen minden termékük megfelel a legmagasabb biztonsági előírásoknak, és az EFBE tesztelő intézet ISO tanúsítvánnyal rendelkezik.
HOGYAN TISZTÍTHATOM A MY ESEL KERÉKPÁROMAT?
Ha a My Esel-t hajtja, a szennyeződés nem kerülhető el :-) A „szamarat” ugyanúgy kell tisztán tartani, mint minden más kerékpárt. Hideg vízzel és a szokásos tisztítószerrel a makacs szennyeződések eltávolíthatóak. Ehhez ideális egy mikroszálas törlőkendő.
KELL UTÓLAG LAKKOZNOM VAGY KEZELNEM A MY ESEL BRINGÁM VÁZÁT?
A fa váz négyrétegű kezelését az Adler lacke céggel közösen fejlesztettük ki. A kerékpár élettartama alatt ennek javítása vagy újrakenése nem szükséges. Minden rétegnek külön szerepe van:
- vízalapú fa impregnálás: Az alkalmazott hatóanyag védelmet nyújt az ÖNORM B 3803 vagy a DIN 68800-3 szabvány által előírt kék foltok (az EN 152-1 szerinti teszt) és a fa romboló gombák (teszt az EN 113 szerint) ellen.
- Végső szemcsés tömítő vízzel hígítható töltőanyag akrilát diszperzió alapján, kiváló vízállósággal. Megakadályozza a kapilláris víz felszívódását a szemcsés területeken. A bevonat így védett a penészfertőzés ellen.
- Alapozó: A harmadik lépéshez vizes alapú, színtelen 2K alapozó bevonatot használunk. Ennek kifejezett UV-ellenállása és nagyon jó nedves tapadása van.
- Fedőréteg: A negyedik réteg egy vízbázisú, nem sárguló és üvegező, kétkomponensű fedőréteg. Ez a réteg kiváló időjárási és UV-állósággal, nagy karcállósággal, magas blokkolási és magas kémiai ellenálló képességgel rendelkezik.
MI A MEGENGEDETT ÖSSZSÚLYA A MY ESEL ELEKTROMOS KERÉKPÁROKNAK?
Minden My Esel kerékpárt és elektromos kerékpárt maximum 120 kg súlyú kerékpárosra teszteltek az ISO szabványnak megfelelően. A csomagtartó megengedett terhelése további 27 kg.
MIRE FIGYELJEK A MY ESEL E-BIKE TÉLI HASZNÁLATAKOR?
Ha az e-szamár télen pihen, van néhány tippünk az e-kerékpár megfelelő átteleléséhez, hogy tavasszal teljes legyen az öröme a kerékpár újbóli használatakor:
-A telelés előtt az akkumulátornak kb. 3/4-nek kell lennie
-Ha az e-bike hosszú ideig pihen, 1-2 alkalommal ellenőrizze a töltöttségi szintet
- ha a töltésszint a fele alá csökken, töltse fel röviden egyszer.
Ha télen is hajtja az e-szamarat, a következő tippekkel segítünk:
-Ne használja az akkumulátort teljesen üresen. A fagypont körüli/alatti hőmérséklet és a teljesen lemerült akkumulátor csökkenti az élettartamot.
-Az akkumulátorok általában kevésbé jól teljesítenek alacsony hőmérsékleten, tehát a maximális hatótáv ilyenkor kevesebb lehet. Alacsony hőmérsékleten történő töltéskor kevesebb kapacitás tölthető be az elemekbe, ezért lehetőleg szobahőmérsékleten töltse a kerékpárt.